Menu
0
Sinds 2007 online | 61.024 klanten
Altijd discreet verstuurd
10% Korting met SOSHIN10
Verstuurd vanuit Nederland

Algemene voorwaarden

Download de algemene voorwaarden als PDF

De Algemene Voorwaarden van SOSHIN.nl bepalen onder andere wat jouw rechten en plichten zijn als je een bestelling bij ons plaatst, maar bijvoorbeeld ook dat onze artikelen duidelijk beschreven en gefotografeerd moeten worden. Lees deze voorwaarden dus rustig door en neem contact met ons op bij vragen.

Artikelen
SOSHIN.nl staat ervoor in dat de artikelen voldoen aan de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en niet in strijd zijn met op de datum van totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

SOSHIN.nl werkt voor een gedeelte met variërende collecties. Wij proberen dan ook voldoende (bij) te bestellen bij onze leveranciers, maar het kan zijn dat dit niet meer mogelijk is. SOSHIN.nl zal, zodra dit bij ons bekend is, er alles aan doen om het betreffende artikel zo snel mogelijk van de webshop af te halen.

Overeenkomst, tarieven & betalingen
Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat het totale bedrag op de rekening van SOSHIN.nl is bijgeschreven en nadat SOSHIN.nl je bestelling heeft geaccepteerd en voldoende gegevens van jou heeft om de bestelling te verzorgen.

SOSHIN.nl behoudt zicht het recht voor om de tarieven tussentijds te wijzigen, in het bijzonder wanneer dit op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is. Als het tarief van een door jou besteld artikel stijgt in de periode van jouw bestelling en de uitvoering daarvan, dan zal SOSHIN deze tariefsverhoging uiteraard niet aan jou doorberekenen.

De vermelde tarieven voor de artikelen op de site zijn in euro´s en inclusief BTW, maar exclusief de verzendkosten! Onder verzendkosten wordt verstaan het verzendklaar maken, controleren, transporteren en het bezorgen van je bestelling Kijk voor alle verzendkosten hier

De levering wordt pas uitgevoerd wanneer het verschuldigde bedrag op ons rekeningnummer is bijgeschreven. Het is bij SOSHIN.nl niet mogelijk om uitgesteld of in termijnen te betalen.

SOSHIN.nl mag je bestelling(en) weigeren of bepaalde voorwaarden aan de levering stellen. Als je bestelling niet wordt geaccepteerd, dan deelt SOSHIN dit mee binnen 24 uur na ontvangst van je bestelling.

Bezorging en levertijd
Geaccepteerde bestellingen probeert SOSHIN.nl uiteraard zo snel mogelijk bij jou te laten bezorgen. Als we jouw bestelling en betaling op werkdagen voor 21:00 uur hebben ontvangen, dan wordt je bestelling direct ingepakt en dezelfde dag nog verstuurd. Na 21:00 uur en in het weekend wordt je bestelling de eerstvolgende werkdag ingepakt en verstuurd.

De levertijd bedraagt daardoor (na ontvangst van de betaling) 1 tot 3 werkdagen voor bestelling binnen Nederland en België en 1 tot 5 werkdagen voor bestelling binnen Europa.

Mocht de levertijd door omstandigheden langer duren, dan geeft dit je niet het recht op een schadevergoeding. Wel heb je altijd het recht om je bestelling te annuleren als de levertijd langer dan 2 weken is.

Als jij jouw naam, huisadres of emailadres niet goed hebt ingevuld en je bestelling daardoor retour komt bij SOSHIN óf wanneer je bestelling ergens anders is bezorgd (bij buren of bij een afhaalpunt oid) en je deze niet op tijd ophaalt waardoor ze wordt teruggestuurd door PostNL naar SOSHIN, dan wordt je bestelling niet nog een keer verstuurd, maar door ons geannuleerd. Het door jou betaalde bedrag voor de artikelen wordt dan binnen 2 weken door ons teruggestort, maar de door jou betaalde verzendkosten worden niet vergoed én we brengen 9,95 euro in rekening voor de extra kosten, die wij hebben moeten maken, zoals het terug laten sturen van de bestelling door PostNL, het weer in de voorraad leggen van de artikelen en alle tijd die we kwijt zijn aan het e-mailen, regelen en terugbetalen. Dit bedrag van 9,95 euro wordt afgetrokken van het door jou betaalde bedrag voor de artikelen.

Als een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvang je hierover altijd zo snel mogelijk bericht van ons.

Als de levering van een besteld artikel onmogelijk is, zal SOSHIN.nl er alles aan doen wat redelijkerwijs mogelijk is om een vervangend artikel, uiteraard altijd in overleg met jou, beschikbaar te stellen.

De levering van de artikelen vindt plaats op het moment dat de bestelling wordt afgeleverd op het opgegeven adres.

Als je artikelen ontvangt, die je niet besteld hebt, dan dien je SOSHIN.nl hier direct van op de hoogte te stellen.

Door of aan jou verstrekte/vermelde gegevens waar onjuistheden in voorkomen, dien je ook direct aan SOSHIN.nl te melden.

Een wijziging van het afleveradres kan alleen schriftelijk of via email aan SOSHIN.nl worden doorgegeven. Mocht je bestelling al onderweg zijn, dan kan SOSHIN.nl niet aansprakelijk worden gesteld bij eventuele problemen die hierdoor ontstaan.

Reclames, ruilen en retourneren
Controleer bij aflevering van je bestelling of het artikel aan de overeenkomst beantwoordt. Is dit het door jouw bestelde artikel, met de juiste kleur en in de juiste maat? 

In verband met de hygiëne mogen veruit de meeste artikelen op de site van SOSHIN.nl niet meer geruild worden nadat het is gepast of gedragen.  Enkele artikelen mogen wel gepast, maar niet gedragen worden. Bij elk artikel op de site staat daarom ook vermeld onder ALLES WAT JE WILT WETEN of het artikel wel of niet gepast mag worden en ook op het kaartje, dat bij je bestelling wordt gedaan, staat dit nogmaals vermeld.

Let ook op, dat de maataanduidingen en de maattabellen gemiddeldes zijn, die voor de meeste mensen zullen gelden, maar natuurlijk niet voor iedereen. Ieder lichaam is tenslotte uniek, vandaar dat er aan de maataanduidingen en maattabellen geen rechten kunnen worden ontleend. Daarnaast is het voor ons ook niet te checken welke maten jij echt hebt en daarom geldt dus ook dat dit geen reden is om alsnog het artikel te passen en daarna retour te sturen.

Alle geretourneerde artikelen worden scherp gecontroleerd om te kijken of deze gepast of gedragen zijn.  Met 18 jaar ervaring kunnen we dit in de regel gelijk zien, maar bij twijfel zullen we het artikel retour sturen naar de fabrikant om er nogmaals naar te laten kijken. 

Een artikel mag uit de verpakking worden gehaald, maar de verpakking dient te allen tijde onbeschadigd te blijven, dus doe dit alsjeblieft voorzichtig!

Als het artikel niet aan de overeenkomst beantwoordt, meldt dit dan via e-mail binnen dertig (30) dagen na aflevering via ons e-mailadres [email protected] Je bent dit niet verplicht, maar voor ons zou dat natuurlijk wel zo prettig zijn, zodat we weten wat er terugkomt en hoe we iets kunnen verbeteren.

Als blijkt dat het artikel niet aan de overeenkomst beantwoordt en het artikel is niet gepast of gedragen en de verpakking is nog onbeschadigd, dan kun je het artikel retour sturen naar SOSHIN.nl. We willen je vragen om bij de retour-bestelling een briefje of iets dergelijks te doen, zodat we kunnen zien, dat deze retour-bestelling van jou is.

In alle gevallen dien je het artikel ongebruikt, in de originele en onbeschadigde verpakking binnen twee weken nadat je melding hebt gemaakt aan SOSHIN.nl te retourneren. Zodra wij het geretourneerde artikel hebben ontvangen, zullen wij het betaalde bedrag van het artikel proberen direct naar je terugstorten. Maximaal kan dit 2 weken duren, maar wij proberen dit direct te doen, nadat we het artikel hebben ontvangen.

Het bedrag van het artikel zal altijd worden teruggestort op de rekening, die je gebruikt hebt om destijds het artikel mee te betalen.

Als het artikel niet op bovenstaande wijze wordt geretourneerd en/of als SOSHIN.nl niet binnen dertig (30) dagen na ontvangst van de bestelling schriftelijk of per e-mail op de hoogte wordt gebracht van een klacht over één of meerdere artikelen, dan kan het artikel niet meer worden omgeruild en kunnen de kosten van het artikel niet meer worden teruggestort.

De retourkosten (de kosten die jij als klant moet maken om het artikel terug te sturen naar SOSHIN.nl) worden alleen vergoed als sprake is van een ondeugdelijk artikel of van een verkeerde levering door SOSHIN.nl In alle andere gevallen zullen deze retourkosten niet door SOSHIN.nl worden vergoed.

De verzendkosten (de kosten die jij als klant hebt betaald voor het versturen van de bestelling vanaf SOSHIN.nl naar jou) worden volledig vergoed als de complete bestelling in goede orde is ontvangen.  Doorgaans wordt dit binnen een paar dagen terugbetaald met een maximum van 14 werkdagen. NB De verzendkosten van bestellingen die niet worden afgehaald bij een afhaallocatie (als jij daarvoor hebt gekozen óf als de vervoerder jouw bestelling niet kon afleveren) en daardoor retour naar SOSHIN komen, worden niet vergoed.

PostNL werkt niet meer met het achterlaten van een briefje als een bestelling niet kan worden afgeleverd. Je bent dus zelf verantwoordelijk om op tijd te checken waar je bestelling is via de link die je van SOSHIN hebt ontvangen nadat je bestelling is verstuurd. Heb je geen link ontvangen, stuur ons dan binnen uiterlijk 5 dagen na het plaatsen van je bestelling een email, zodat we je direct kunnen helpen.

Als je bestelling retour komt door PostNL, omdat het niet door jou is opgehaald bij een afhaalpunt, dan worden de door jou betaalde verzendkosten niet vergoed én we rekenen een bedrag van € 9,95 voor het retour laten komen van de bestelling vanaf het afhaalpunt naar SOSHIN en voor handling -en administratiekosten. Je krijgt dus alleen het bedrag van de artikelen teruggestort minus de 9,95 euro handling -en administratiekosten. Dit komt doordat wij niet alleen kosten hebben gemaakt met het inpakken en versturen van jouw bestelling, maar ook 2x de verzendkosten aan PostNL moeten betalen. 1x voor het opsturen en 1x voor het retour brengen van je bestelling vanaf het afhaalpunt terug naar SOSHIN en daarnaast nog een hoop tijd kwijt zijn met het terug op voorraad boeken en zetten van de artikelen en de administratieve handeling hiervan. Check de link met Track & Trace dus regelmatig om te zien waar jouw bestelling zich bevindt!

BEMIDDELING VIA STICHTING WEBWINKELKEUR
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar ( [email protected] ). Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

DIVERSEN
In het geval van overmacht kan SOSHIN.nl de uitvoering van je bestelling (tijdelijk) stopzetten en/of de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst ontbinden, zonder dat hierdoor een schadevergoeding geëist kan worden. Wel ontvang je hierover zo snel mogelijk een bericht van ons.

SOSHIN.nl mag gebruik maken van derden bij de uitvoering van de bestellingen.

SOSHIN.nl aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de gevolgen van (druk-)fouten op deze site en/of van andere reclame-uitingen, voor informatie die andere bezoekers van deze website verzenden en voor welke schade dan ook, die ontstaan is door of te maken heeft met deze website.

Uitsluitend Nederlands recht is van toepassing op deze Voorwaarden en op alle in deze Voorwaarden genoemde zaken. Alle geschillen zullen altijd worden voorgelegd aan een bevoegde rechter in Nederland.

De website www.soshin.nl is eigendom van SOSHIN.nl en het is verboden om deze site of een gedeelte van deze site openbaar te maken zonder schriftelijke toestemming van SOSHIN.nl

Privacy
Wij bewaren alleen e-mailadressen die rechtstreeks aan SOSHIN.nl worden opgegeven of waarvan bij opgaven duidelijk is dat ze aan SOSHIN.nl worden verstrekt.

SOSHIN.nl gebruikt je e-mailadres alleen om je op de hoogte te houden van nieuws (nieuwe collecties, nieuwe merken etc.). Op elk moment kun je aangeven geen e-mails meer van SOSHIN.nl te willen ontvangen. Jouw e-mailadres zullen wij nooit aan derden doorgeven.

Je persoonsgegevens leggen wij vast voor de acceptatie en de uitvoering van de overeenkomst en voor ons relatiebeheer. SOSHIN.nl kan dus deze gegevens gebruiken om je te informeren over nieuwszaken of voor jou interessante aanbiedingen. Als je dit niet wilt, dan is een eenvoudig e-mailtje naar: [email protected] voldoende om ons dit te laten weten.
  
Toepasselijkheid van deze voorwaarden
Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van SOSHIN.nl zijn deze Algemene Voorwaarden (hierna genoemd: Voorwaarden) van toepassing. Andere (Algemene) Voorwaarden worden hierbij uitdrukkelijk uitgesloten. Onze Voorwaarden worden op jouw verzoek schriftelijk naar je toegezonden.

Zodra je een bestelling hebt gedaan via onze site, dan ben je akkoord gegaan met deze Voorwaarden.

Er kan alleen schriftelijk worden afgeweken van deze Voorwaarden. Als er wordt afgeweken van een bepaling in deze Voorwaarden, dan blijven de andere bepalingen in deze Voorwaarden gewoon van kracht.

Als één of meerdere bepalingen van deze Voorwaarden in strijd zijn met de wet, dan zal SOSHIN.nl deze bepaling(en) direct aanpassen. Alle overige bepalingen blijven te allen tijde van kracht.

Als SOSHIN.nl één of meerdere bepalingen voor lange of korte tijd soepel toepast, dan behouden we het recht om op elk moment (weer) strikt naleving van deze bepalingen te eisen.
Ook medewerkers, tussenpersonen en andere derden van SOSHIN.nl mogen zich beroepen op deze Voorwaarden.
SOSHIN.nl is gerechtigd om op elk moment deze Voorwaarden te wijzigen. Nadat de gewijzigde Voorwaarden op www.soshin.nl zijn gezet, zijn ze direct van kracht. De gewijzigde Voorwaarden gelden niet voor de bestellingen die voorafgaand aan de publicatie op www.soshin.nl zijn gedaan, tenzij de nieuwe voorwaarden voor jou gunstiger zijn.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Inschrijven

Account aanmaken

Met een account blijven artikelen bewaard in je shoppingbag, kun je bestellingen nakijken en een handig verlanglijstje maken!

Account aanmaken

Al bijna van jou....

Je hebt nog geen artikelen in je Shoppingbag

Totaal incl. btw:€0,00
Nog €30,00 voor GRATIS verzending! (NL & BE)

Taal & Valuta